PERHE - LIFESTYLE - KOTI

Päivä Korkeasaaressa

| on
11.7.16
Isukin lähtiessä lauantaina rokkaamaan Turun Ruissaloon, päätimme me E:n kanssa lähteä tyttöjen kesken reissuun Helsinkiin ja Korkeasaareen. Ajatus päiväretkestä lähti siitä, kun siskoni perheineen olivat suunnitelleet retkeä ja me E:n kanssa sitten kohteliaasti tuppauduimme mukaan.

Sekä meno-, että paluumatka taittuivat junan lastenvaunussa, mikä oli erittäin hyvä ratkaisu. Ei tarvinnut paljon kehitellä pienille ajanvietettä junamatkan ajaksi, kun leikkivaunussa oli niin paljon mukavaa tekemistä ja ihmeteltävää.

Saavuimme junalla Helsinkiin ja kävelimme rautatieasemalta rantaan josta vesibussi kuljetti meidät mukavasti Korkeasaareen.

Ensimmäinen eläin jonka kohtasimme oli tiikeri, mutta koska se liikkui niin vauhdilla edestakaisin, en saanut siitä hyvää kuvaa ollenkaan. Sen ruokinta oli myös juuri alkamassa, joka oli varmasti saanut sen myös hieman levottomaksi.

Sen sijaan leopardin sain ikuistettua kameran kuviin;

Eläinten ihailu tyssäsi hetkeksi kokonaan kun ruokapaikka sijaitsi aivan ihanan suuren hiekkalaatikon (jossa on kuulemma aikaisemmin ollut hylkeen koti) vieressä. Hiekalla oli leluja, Fatboy-säkkituoleja sekä ihania punottuja majoja, joissa olisi voinut ottaa vaikka päiväunet!

Riikinkukkoja seikkaili ympäri saarta ja niitä oli kiva jäädä ihastelemaan ihan läheltä. Urospuolisesta riikinkukosta jäi kuva saamatta, mikä on harmi sillä ei voisi linnun ulkomuoto paljon komeampi olla!

Saavuimme apinataloon juuri ajallaan, sillä apinoiden yleisöruokinta oli juuri alkamassa. Apinoiden ruokailuhetkeä pääsi seuraamaan sekä ylätasanteelta, että alhaalta lasiseinän läpi.

Kilpikonnapolulla

Valkoposkihanhien ihailua

Leijonista näkyvillä oli vain naaras. Saarelle saapuessa leijonat olivat piilossa, mutta iltapäivällä naarasleijona oli tullut esiin ja onneksi pääsimme sen näkemään.

Ennen vesibussin saapumista ja paluumatkaa piti päästä kastelemaan vielä varpaat meressä.

Sääennusteet lupailivat sadetta ja ukkosmyrskyä koko iltapäiväksi, saimme nauttia auringosta koko päivän. Vaikka reissu oli raskas, päivä pitkä ja jalat huusivat illalla hoosiannaa paljosta kävelystä (ja olkapäät auringon polttamista), oli päivä todella kiva ja kaiken sen arvoinen. Kuumuus ja aikainen herätys vaativat kuitenkin veronsa ja uni maistui seuraavana yönä todella hyvin meille molemmille reissunaisille.

Suosittelen kyllä lämpimästi vierailemaan Korkeasaaressa, mikäli vain mahdollista.

-noora-

Be First to Post Comment !